top of page

Joanna Kaniewska - Eröd

skrzypce, trening mentalny dla artystów

 

Joanna Kaniewska-Eröd – skrzypaczka, pedagog, zajmująca się także propagowaniem treningu ruchowo-mentalnego dla artystów.

W 2006 roku ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Tadeusza Gadziny, otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Naukę kontynuowała na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, gdzie w roku 2010 ukończyła studia podyplomowe w specjalności muzyka kameralna w klasie prof. Johannesa Meissla oraz zdobyła wykształcenie taneczne w specjalności tańca współczesnego i latynoamerykańskiego.

W czerwcu 2017 obroniła pracę doktorską na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Rok później została absolwentką studiów magisterskich (MA) Wydziału Muzyki Dawnej na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien w klasie skrzypiec historycznych prof. Ulrike Engel. Jej praca magisterska została nagrodzona przez Urząd Miasta Wiednia za najlepszą pracę naukową na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien w 2018 roku.

W 2020 roku otrzymała świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wydziału Fizjologii Muzyki (Certificate in advanced studies in musicphysiology) na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu.

Skrzypaczka brała udział w licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich, gdzie pracowała pod kierunkiem m.in. takich artystów, jak: Leonidas Kavakos, Igor Ozim, Kaja Danczowska, Maja Nosowska, Artemis Quartett, Bernhard Forck, Enrico Gatti oraz Lars Ulrik Mortensen. Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych w kategorii solowej i kameralnej w Polsce, Austrii, Holandii i we Włoszech.

Jej działalność artystyczna obejmuje zarówno koncerty solowe i kameralne, jak też współpracę z licznymi orkiestrami oraz zespołami muzyki dawnej, takimi jak m.in.: Bach Consort Wien, Les Talens Lyriques, Lautten Compagnei Berlin, ORF Radiosymphonieorchester Wien, Vienna Classical Players. Od 2012 jest członkiem zespołu kameralnego Solisten des Bach Consort Wien. Artystka koncertowała w wielu krajach Europy, Ameryki, Azji oraz Afryki, występując w prestiżowych salach koncertowych, m.in.: Wiener Musikverein, Wiener Konzerthaus, Berliner Philharmonie, Konzerthaus Berlin, czy Kölner Philharmonie.

 

Od wielu lat Joanna zajmuje się także dydaktyką. W latach 2015-2019 była pedagogiem klasy skrzypiec i muzyki kameralnej w Szkole Muzycznej stopnia podstawowego i licealnego w Dolnej Austrii, gdzie prowadziła również zajęcia pracy z ciałem i kompetencji scenicznej.

Jest gościnnym wykładowcą w różnych placówkach oświatowych w kraju i za granicą, jak również członkiem kadry pedagogicznej na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie.

 

W 2013 roku, opierając się zarówno na doświadczeniach w dziedzinie tańca, jak też na wieloletniej praktyce z zakresu świadomości ciała i umysłu (m.in. metoda Franklina, technika Alexandra, Cantienica, Pilates, Yoga, PMR, myMozartScan, ImPulsMental, trening autogenny, PEP itp.) stworzyła autorski program treningu ruchowo-mentalnego dla muzyków FIVE dynamics.

Metoda ta łączy w sobie ważne elementy aktywności psychofizycznej, które dopełniają się między sobą i pozytywnie wpływają na sprawność fizyczną i mentalną oraz ogólną świadomość ducha i ciała w codziennym życiu zawodowym artysty.

Zajęcia z artystką skierowane są do każdej grupy wiekowej oraz dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Lekcje instrumentalne obejmują:

➢     naukę gry na skrzypcach współczesnych (na życzenie w połączeniu z zasadami treningu ruchowo-mentalnego)

➢     naukę gry na skrzypcach barokowych (na życzenie w połączeniu z zasadami treningu ruchowo-mentalnego)

➢     zgłębianie praktyki wykonawczej muzyki dawnej

 

Zagadnienia programu FIVE dynamics:

BODY WORK

➢     Świadomość ciała i aktywowanie energii

➢     Techniki relaksujące

➢     Praca nad postawą i zasady fizjologii gry

➢     Aktywność i kondycja: budowanie siły mięśniowej, ćwiczenia rozciągające

➢     Witalność i swoboda w kreacji artystycznej
 

TRENING MENTALNY

➢     Świadomość własnej wartości

➢     Sposoby radzenia sobie ze stresem i tremą

➢     Life/Work Balance

➢     Prewencja burn out

➢     Mental practise & effektive work management

➢     Kompetencja sceniczna

➢    Pasja i zawodowa satysfakcja

 

Aby umówić się na pierwsze bezpłatne spotkanie indywidualne, prosimy wypełnić formularz poniżej.

 

Spotkania grupowe będą zapowiadane nas stronie:

https://www.facebook.com/pg/HarmoniumConsulting/events

Dziękujemy za przesłanie!

IMG_9884.JPG
Maria Pomianowska

fidel płocka, suka biłgorajska, erhu, morin-hur, kobyz, gadułka, wiolonczela.

1.jpg
Katarzyna Kamer

wiolonczela

IMG_8877.jpg
Anna Krysztofiak

instrumenty chińskie, japońskie, dawne i etniczne

fre.JPG
Joanna Freszel

śpiew klasyczny

69274791_2382241055189217_51608350307458
Karolina Skrzyńska

śpiew biały, emisja głosu

fot. Przemysław Jękosz .jpg
Michał Rudaś

śpiew indyjski

13710473_1150144721693358_71362227469225
Bart Pałyga

wiolonczela elektryczna, fidele kolanowe Europy i Azji, śpiew alikwotowy, drumla, improwizacja, aranżacja.

Richard colour 3.jpeg
Richard Berkeley

singing teacher and English language coach

IMG16456.jpg
Wojciech Lubertowicz

bębny obręczowe, darabuka, tombak, cajon, duduk

Fot_Tom Swoboda_KASIA GACEK DUDA_ Stasze
Katarzyna Gacek - Duda

flety świata

2J3A5581-2.jpg
Joanna Kaniewska

skrzypce, body work, trening mentalny dla artystów

11952830_1613881248834192_83245892475842
Przemysław Skałuba

klarnet, saksofon

received_926677541043289.jpeg
Franek Pomianowski

język japoński dla dzieci i młodzieży

bottom of page