top of page
Harmonium Duo

Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki ukończyli Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie.

W czasie wieloletniej edukacji artystycznej zdobyli szereg najwyższych nagród w Polsce

i za granicą. Do najważniejszych, należą laury konkursów w Castelfidardo (Włochy) i Ibla-Ragusa (Włochy). Wielokrotnie  otrzymywali stypendia naukowe Prezesa Rady Ministrów oraz Lions Club International Warszawa – Nike.

 

Jako soliści i kameraliści występowali w najbardziej prestiżowych salach koncertowych w Polsce, takich jak: Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego, a także za granicą, m.in.: Suntory Hall (Japonia), Carnegie  Hall (Nowy Jork, USA), w Austrii, Arabii Saudyjskiej, Bułgarii, Chinach, Korei Południowej, Maroko, Niemczech, USA.

 

W czasie blisko dwudziestoletniej działalności duet zrealizował wiele programów artystycznych, koncentrując się wokół dzieł fortepianowych, kameralnych i orkiestrowych XIX i XX wieku.

Artyści współpracują też z chórami i wokalistami, czego owocem są pionierskie prezentacje kameralnych wersji dzieł J. S. Bacha, W. A. Mozarta, G. Fauré, I. Strawińskiego, F. Poulenca, K. Szymanowskiego.

 

Jeffrey James, wydawca muzyczny, kompozytor, opisał debiut Harmonium Duo w nowojorskiej Carnegie Hall (w kwietniu 2006) w następujących słowach: "Ktokolwiek uważa, ze akordeon jest instrumentem mało ciekawym lub nie pasującym do muzyki klasycznej, nie słyszał chyba dzisiaj tych Panów będących w swoim żywiole. Wykonania takie jak to dzisiejsze, nie zostawiają w komentarzach wiele więcej miejsca obok samych superlatyw. Nie potrafię wystarczająco dobrze oddać słowami ich niebywałego poziomu muzykalności i wręcz nadludzkiej integracji brzmienia, artystycznego zespolenia, więc pozostawiam temat, mając nadzieję usłyszeć ich znowu już wkrótce".​

 

Programy koncertowe:
 

Fantazja Polska

Program Fantazja Polska tworzą transkrypcje oraz oryginalnie pisane na akordeon utwory wybitnych polskich kompozytorów ostatnich stuleci. 
Dzieła te, w ujęciu duetu akordeonowego, nabierają wyjątkowego wymiaru artystycznego dzięki niezwykłym możliwościom kolorystycznym, brzmieniowym i technicznym, jakie dają muzykom współczesne akordeony koncertowe.

  • F. Chopin - Walc cis-moll op. 64 nr 2, Mazurek a-moll op. 17 nr 4  

  • S. Moniuszko – Uwertura fantastyczna "Bajka. Opowieść zimowa"

  • W. Żeleński  - Uwertura „W Tatrach” op. 27

  • M. Szymanowska - Polonez f-moll

  • K. Szymanowski - Mazurek e-moll op. 50 nr 1

  • A. Tansman – Cztery tańce polskie

  • C. Paciorek - Suita Polska

  • M. Majkusiak – Pięć myśli o Fryderyku

Wielkie Transkrypcje

Program ten dzięki swojemu stylistycznemu zróżnicowaniu jest niezwykle intensywny a zarazem ciekawy. Aranżacje wielkich postromantycznych arcydzieł jak m.in.: "Noc na łysej górze" - M. Musorgskiego, „Tańce Połowieckie” A. Borodina, czy "Wariacje na temat Paganiniego" – W. Lutosławskiego, wzbudzają wielkie emocje u słuchaczy ogromny podziw krytyki dla możliwości współczesnych akordeonów. 
 

  • Aleksander Borodin – Tańce Połowieckie

  • Modest Musorgski – Noc na łysej górze (wer. M. R-Korsakowa)

  • Franciszek Schubert – Fantazja f-moll, D. 940 

  • Giacomo Puccini – Chryzantemy  

  • Aram Chaczaturian – Walc z Maskarady 

  • Witold Lutosławski – Wariacje na temat Paganiniego 

Die Kunst der Fuge

Dla wielu to traktaty o relacji człowieka z Bogiem, o tajemnicy bytu – muzyczny wyraz tego, co niewyrażalne w słowach. Dla nas to z jednej strony wielkie struktury polifoniczne, a z drugiej cała gama zawartych w nich emocji.

W interpretacji duetu akordeonowego utwór nabiera wyjątkowego wymiaru artystycznego za sprawą bogactwa możliwości kolorystycznych i brzmieniowych, jakie oferują muzykom współczesne akordeony koncertowe.


Koncertowi towarzyszy projekcja wizualizacji przygotowanych przez wybitną polską graficzkę na stałe tworzącą w Paryżu – Margot Kozłowską:

20200717_225432.jpg
Harmonium Duo & Cracow Vocal Quartet

Całkowicie kameralna wersja światowej sławy arcydzieł wokalno-instrumentalnych

 

(w sumie 6 osób - dwa akordeony wykonują partię orkiestry i organów, kwartet wokalny wykonuje partie chóru i solistów).

Program koncertu:

 

  • G. Fauré – Requiem d-moll op. 48

  • F. Nowowiejski - Missa pro pace. op. 49 nr 3


Wykonawcy:

Cracow Vocal Quartet


Liliana Pociecha - sopran
Dobrmiła Lebiecka - alt
Paweł Fundament - tenor
Piotr Brajner – bas

Harmonium Duo

Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki

Harmonium Duo & Ewa Leszczyńska
(duet akordeonowy & sopran)

Programy koncertowe:

 

Salon Polski - od Moniuszki do Lutosławskiego 

Program koncertu tworzy zestawienie pieśni Moniuszki, Chopina, Żeleńskiego, Szymanowskiego i Lutosławskiego z ich utworami instrumentalnymi.

M. in.: „Dumka” i „Niepewność” Moniuszki, „Życzenie” Chopina, „Pieśni kurpiowskie” op. 58 Szymanowskiego i „Pieśni dziecinne” Lutosławskiego przeplatane są „Bajką” Moniuszki, Uwerturą „W Tatrach” Żeleńskiego, mazurkami i walcami Chopina i Szymanowskiego aż po „Wariacje nt. Paganiniego” Lutosławskiego. Przedstawione zostają zatem, niczym w soczewce, dwa wieki polskiej sztuki wokalno-instrumentalnej.

Wykonawcy: 


Ewa Leszczyńska – sopran
Harmonium Duo (duet akordeonowy – Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki)

Bach – pasje, refleksje, kontrapunkty

Program przedstawia:

  • Arię: „Blute nur”, „Aus Liebe will mein Heiland sterben”
    z Pasji wg. św. Mateusza, 

  • Arię: „Ich folge dir gleichfalls”„ Zerfließe, mein Herz”
    z Pasji wg. św. Jana,

  • Kantatę: "Ich habe genug" (BWV 82),

  • wybrane fugi i kanony z "Die Kunst der Fuge" BWV 1080

Dzieła Jana Sebastiana Bacha to artystyczne traktaty filozoficzne o relacji Boga z człowiekiem, o wszechbycie, wreszcie o powstaniu harmonii tego co istnieje z pierwotnej, genetycznie matematycznej informacji.

Wykonawcy: 
Ewa Leszczyńska – sopran
Harmonium Duo (duet akordeonowy – Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki)


Wideo: J. S. Bach - Magnificat D-dur, BWV 243
(Et exsultavit) - https://youtu.be/44ofeX2jFgk 

 


 

Szymanowski / Strawiński
- pomiędzy słowem, muzyką i tańcem

Program ten to niezwykłe spotkanie dwóch wielkich osobowości XX wieku urodzonych jeszcze w wieku XIX, dokładnie w tym samym 1882 roku. Strawiński miał ponadto polskich przodków,

co dodatkowo czyni to zestawienie ciekawym.

W 2022 roku, w 140. rocznicę urodzin kompozytorów pragniemy zaprezentować interdyscyplinarny koncert łączący kilka form wyrazu: pieśń, muzykę instrumentalną oraz taniec.

Jeden z najważniejszych utworów XX wieku – balet Ognisty Ptak, przedstawiony zostanie w 3 częściowej suicie Guido Agostiego w ujęciu duetu Harmonium Duo i wybitnej polskiej tancerki – Kamili Olesińskiej, która w swoim tańcu czerpie z bogatej tradycji tańca flamenco, współczesnego i intuicyjnego. Tancerka chętnie sięga

po rekwizyty z pogranicza stylów takie jak mantón, fanveile, maski, dzięki czemu występ nabiera nowego, ekspresyjnego wyrazu.

Repertuar pieśniarski Strawińskiego w wykonaniu Ewy Leszczyńskiej (sopran) i Harmonium Duo, będą reprezentować

trzy utwory wieloczęściowe ukazujące ewolucję stylu kompozytorskiego.


Część instrumentalną poświęconą Karolowi Szymanowskiemu reprezentują Mazurki op. 50, których oryginalność wynika ze skojarzenia tanecznych rytmów mazurkowych, właściwych muzyce ludowej Mazowsza i Kujaw, z folklorem muzycznym Podhala.

U podstaw tej osobliwej syntezy legła chęć odnowienia tradycyjnej formy mazurka, która po Chopinie długo nie znalazła twórczych kontynuatorów. Interpretacji Mazurków podejmie się duet Harmonium Duo i tancerka – Kamila Olesińska.

Punktem kulminacyjnym będzie wokalno-instrumentalno-taneczne wykonanie Pieśni kurpiowskich op. 58. Cyklem tym Szymanowski zamknął w sposób absolutnie mistrzowski swą niezwykle cenną twórczość pieśniarską, gdzie „surowy autentyk” folkloru, w sposób niepowtarzalny został połączony ze sztuką najwyższej sublimacji.

 

Program ma na celu ukazanie jednych z najważniejszych dzieł obydwu kompozytorów w całkowicie nowym brzmieniowo

i wizualnie wymiarze, dzięki któremu sztuka ta może dotrzeć

do zarówno wytrawnych jak i młodych odbiorców lubujących się

w różnych formach artystycznych.

 

Wykonawcy:

Ewa Leszczyńska - sopran

Kamila Olesińska - taniec

Harmonium Duo

Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki

 

Program:

I. Strawiński - Ognisty Ptak (3 części z baletu, opr. G. Agosti) (1910)

I. Strawiński - Pieśni:

  • "Pastorałka" na sopran w charakterze instrumentu muzycznego (1907)

  • "Dwa wiersze Konstantina Balmonta" na głos i fortepian (1911)

  • "Cztery pieśni rosyjskie" na mezzosopran, flet, harfę i gitarę (1954)

 

K. Szymanowski - Mazurki op. 50 (wybór) (1924-26)

K. Szymanowski - 12 pieśni kurpiowskich op. 58 (1930-32)

Jurij Szyszkin & Harmonium Duo



Harmonium Duo i Jurij Szyszkin to dwie generacje wybitnych przedstawicieli polskiej i rosyjskiej sztuki akordeonowej, współpracujący ze sobą od kilkunastu lat, to także koncertujący w najbardziej prestiżowych salach świata artyści, którzy zmienili oblicze swojego instrumentu.

Projekt promuje wielką muzyczną literaturę polską i rosyjską. Wskazuje na wspólne słowiańskie korzenie kulturowe i współczesny dialog ponad granicami.

Program koncertowy "Słowiańska dusza" to fascynująca muzyczna podróż. To perły literatury orkiestrowej i fortepianowej autorstwa najwybitniejszych polskich i rosyjskich kompozytorów ostatnich stuleci.

Utwory te nabierają wyjątkowego wymiaru artystycznego dzięki niezwykłym możliwościom kolorystycznym, brzmieniowym i technicznym, jakie dają muzykom współczesne akordeony koncertowe, co spotyka się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem publiczności w salach koncertowych na całym świecie.

W programie utwory m. in.: A. Borodina, M. Rimskiego-Korsakowa, M. Musorgskiego, D. Szostakowicza, J. Zarębskiego, W. Lutosławskiego 
 
Zwiastun projektu: http://youtu.be/WzZH9v8x4O0 

Fragmenty video z koncertu w Studiu im. W. Lutosławskiego w Warszawie: 

 

https://www.youtube.com/playlist?list=PLzG1xRRfj9jlVkhJiUpkiOG92o_bF_fA5

 


 

Pieśni kurpiowskie
Pasiecznik / Strug / Harmonium Duo

Punktem wyjścia dla 12 Pieśni kurpiowskich op. 58 stała się kultowa publikacja ks. Skierkowskiego. Cyklem tym Szymanowski zamknął swą niezwykle cenną twórczość pieśniarską i to zamknął w sposób absolutnie mistrzowski, w którym „surowy autentyk” folkloru, w sposób niepowtarzalny został połączony ze sztuką najwyższej sublimacji.
W pierwszej części koncertu występuje natomiast Adam Strug – wielce kompetentny wykonawca pierwotnych wersji pieśni pochodzących z obszaru Puszczy Zielonej, zachwycony, jak sam wspomniał, ich „liryką i nieubłaganym realizmem

Program:

•    Pieśni kurpiowskie w pierwotnym ujęciu wykonywane solo przez Adama Struga

•    Dwanaście pieśni kurpiowskich op. 58 Karola Szymanowskiego 

(Olga Pasiecznik – sopran, Harmonium Duo - duet akordeonowy)

 

 


 

Mahler / Szostakowicz - Pieśni bez słów
Liryka wokalna w sferze brzmień instrumentalnych

Przeniesienie liryki wokalnej w sferę brzmień tylko instrumentalnych, wydaje się eksperymentem oryginalnym, choć w przypadku dzieł wybitnych, stawiającym oczywiście warunki szczególne. 
Niniejszy projekt – to próba jakby „odfiltrowania” tekstu od „dźwiękowego podłoża”, jednakże przy założeniu, że sam przekaz utworu – jego wyraz, zachowa swój „właściwy ton”. Słowem, pieśni, ale bez tekstu. Tylko wiolonczela i dwa akordeony.

 

Wiolonczela wydaje się instrumentem idealnym dla partii „śpiewanych”. Koncertowy akordeon – to z kolei instrument wciąż odkrywany, ze względu na swoje ogromne możliwości kolorystyczne i narracyjne.

W przypadku pieśni Mahlera, mamy odejście od bardzo specjalnego tekstu, za którym kryją się konkretne, traumatyczne okoliczności.

Z kolei w przypadku cyklu Szostakowicza, autor jego polskiej monografii – Krzysztof Meyer, uważa, iż cykl tych 11 Pieśni

– to najbardziej intymne i osobiste karty twórczości tego kompozytora. Można przyjąć, że transkrypcja polegająca na pewnym „odkonkretnieniu” oryginału, nadaje tym dziełom sens bardziej uniwersalny. 

 

Program:

 

G. Mahler – Kindertotenlieder
D. Szostakowicz – „Z żydowskiej poezji ludowej” op. 79

Wykonawcy: 


Marcin Zdunik - wiolonczela
Harmonium Duo

Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki

Kolędy z czułą narracją
Lutosławski / Tokarczuk


Osią muzyczną koncertu jest 20 kolęd w opracowaniu Witolda Lutosławskiego. Z narracją muzyczną łączy się w specyficzny sposób narracja literacko-teatralna oparta na fragmentach prozy Olgi Tokarczuk (“Prawiek i inne czasy”).

Prezentowane teksty mówią o niezwykłości bytów anielskich i ich roli - pośrednika między światem ludzkim a boskim. Opisy te mają pobudzić wyobraźnię odbiorcy pokazując inną percepcję rzeczywistości. Anioł, który widzi niematerialnie i czuje pozazmysłowo, którego nie obowiązuje ziemski czas, ani logiczny (ludzki) tok myślenia, inspiruje publiczność do refleksji nad tym czym jest życie ludzkie, człowieczeństwo, do spojrzenia na życie w szerszym kontekście, na co często nie ma przestrzeni w życiu codziennym.

 

Ideą tego po części inscenizowanego koncertu jest zwrócenie uwagi odbiorcy na pewnego rodzaju dychotomię rzeczywistości, która dzieli się na realizm codzienności i często niezauważany, równoległy świat duchowy. To także pionierskie zetknięcie cenionych na całym świecie polskich twórców - klasyka kompozycji XX wieku z jedną z najczulszych narratorek wieku XXI.

Program:

W. Lutosławski - 20 kolęd polskich

Wykonawcy: 


Joanna Freszel – sopran, narrator
Harmonium Duo

Hubert Giziewski & Iwo Jedynecki

Małgorzata Kazińska - reżyseria koncertu

Harmonium Duo & Poznański Chór Kameralny & Bartosz Michałowski

Pierwsze w historii kameralne ujęcie światowej sławy arcydzieł wokalno-instrumentalnych.

Dwa akordeony wykonują partię orkiestry.
Duetowi towarzyszą soliści i chór.

 

Repertuar:
 

  • M. Duruflé – Requiem, op. 9

  • G. Fauré – Requiem d-moll op. 48

  • S. Moniuszko - Msza łacińska Des-dur

  • J. S. Bach - Himmelfahrt-Oratorium (BWV 11)

  • J. S. Bach – Magnificat D-dur (BWV 243)

  • J. S. Bach - Easter Oratorio (BWV 249)

  • K. Szymanowski – Stabat Mater 

  • C. Saint-Saëns - Weihnachtsoratorium 

  • C. Saint Saëns - Messe de Requiem, Op. 54

  • C. Franck - Les Sept dernières paroles du Christ en Croix

  • I. Strawiński – Symfonia psalmów

  • G. B. Pergolesi - Stabat Mater

  • A. Vivaldi – Magnificat

 

Odeon Band


Odeon Band - Magiczne lata 20 .. lata 30 ... Wars, Ordonka, Bodo..

Zespół Odeon Band wykonuje muzykę retro we własnych aranżacjach inspirowanych stylem muzycznym lat 20. i 30. XX wieku. 
Znane przeboje przedwojennych filmów i kabaretów w połączeniu z ciekawym, oryginalnym brzmieniem i wizerunkiem scenicznym nawiązującym do czasów Eugeniusza Bodo i Ordonki - to obok wysokiej jakości muzycznej główne atuty zespołu. 
Muzycy, którzy na co dzień grają w  renomowanych warszawskich orkiestrach symfonicznych (Filharmonia Narodowa, Warszawska Opera Kameralna) w ramach zespołu ODEON BAND tworzą unikalny projekt muzyczny pełen radości i specyficznego uroku.
W 2009 roku zespół odebrał nagrodę "Złoty Liść Retro" za oryginalne połączenie elementów tradycji we współczesnych, autorskich aranżacjach.                   
Solistką projektu jest EwaSzlachcic - finalistka programu

"The Voice of Poland".


 

Projekty z Marią Pomianowską

Idea projektu przygotowanego przez jedną z najwybitniejszych multiinstrumentalistek na świecie – prof. Marię Pomianowską wychodzi na przeciw oczekiwaniom współczesnego słuchacza. 
Jest adresowana do szerokiego odbiorcy, słuchającego obok klasyki także innych gatunków muzyki.
W koncertach udział wezmą artyści reprezentujący scenę klasyczną, folk, jazz oraz world music.
Unikalną stroną projektu koncertowego jest udział polskich i azjatyckich fideli kolanowych. 
Koncerty maja za zadanie przedstawić zetknięcie muzyki etnicznej i klasycznej w sposób dotychczas nigdy nie prezentowany i jednocześnie bardzo komunikatywny. 

Programy artystyczne:


Moniuszko spotyka Chopina

Maria Pomianowska & Hubert Giziewski (fidele kolanowe & akordeon)

W rzeczywistości nigdy się nie spotkali mimo, iż dzieliło ich tylko 9 lat różnicy. Tych dwóch najwybitniejszych kompozytorów w historii naszego kraju tworzyło wiele unikalnych pieśni, mazurów, oberków, kujawiaków, które zabrzmią dziś w adaptacji na staropolskie fidele kolanowe i akordeon. Całość wzbogacona będzie improwizacjami opartymi o melodyczne motywy moniuszkowskie i chopinowskie.


Wielki Post – Stwórco Łaskawy

Prof. Maria Pomianowska, badaczka i znawczyni kultury ludowej i tradycyjnej dotarła do najdawniejszych pieśni związanych z okresem Wielkiego Postu. Pieśni, które były śpiewane w dawnych czasach w oddalonych od głównych skupisk ludzkich enklawach, zachowały dzięki temu swój świeży niepowtarzalny oryginalny charakter. Możemy teraz, w dobie rewolucji technologicznych, powrócić do korzeni naszej kultury i przenieść się wraz z muzykami jej zespołu do czasów bardzo archaicznych i przypomnieć sobie utwory, dawniej przekazywane tylko w tradycji ustnej, śpiewane na ziemiach polskich w okresie Wielkiego Postu.
 


Kolędy Polskie na 5 kontynentach 
 
Prof. Maria Pomianowska w programie Kolędy polskie na 5 kontynentach prezentuje znane i zapomniane polskie pieśni Bożonarodzeniowe zagrane na instrumentarium etnicznym pochodzącym z wielu zakątków świata. Ożywione zostają zaginiony dźwięk i słowo za sprawą zrekonstruowanych instrumentów, opowieści i melodii nieśpiewanych czasem setki lat.


Moniuszko z tysiąca i jednej nocy

Zaproponowane utwory w projekcie to unikalne, twórcze opracowania Marii Pomianowskiej znanych i nowo odkrytych utworów Moniuszki z wykorzystaniem instrumentarium etnicznego świata, muzyki klasycznej i muzyki ludowej. To wyjątkowe połączenie tradycji muzycznej sześciu kontynentów a także próba przeniesienia muzyki wybitnego polskiego kompozytora w świat dźwiękowej fantastyki bliskiego i dalekiego zasięgu. 


Barok w muzyce świata

Koncert jest podróżą w przestrzeni i czasie. Ukazuje obok dzieł wybranych kompozytorów Baroku muzykę ich czasów z daleka i z bliska. 
Od starych, ludowych pieśni  polskich aż po kompozycje perskie, tureckie, indyjskie, japońskie XVII w. 
Unikalną stroną projektu koncertowego jest udział fideli kolanowych z całego świata: sarangi, gadułka, erhu, fidel płocka a także perskiego fletu, tabli i bębnów obręczowych.

 


Historia polskiego tańca

Cracovia Danza & Zespół Marii Pomianowskiej

Program stworzony z tancerzami baletu Cracovia Danza, w trakcie którego prezentowana jest historia tańca polskiego od średniowiecza do współczesności. Wspaniałe stroje, wielka muzyka, staropolskie instrumenty.

Video:


Dostępne są również programy:

•    Chopin, Lutosławski, Panufnik – źródła, kreacje 
•    Duch Kolberga w dziełach kompozytorów polskich
•    Folk Chopin – tradycja, inspiracja, kompozycja
•    Szalone kobiety muzyki – Znane i zapomniane kompozytorki polskie (1816-1839)
•    Adwent

 


 

Karolina Skrzyńska

Koncert z gwiazdą - Karoliną Skrzyńską 
(laureatką nagrody Fundacji im. Czesława Niemena na Festiwalu w Opolu).

 

Karolinie towarzyszy zespół i fascynujące orientalne instrumenty:

 

Katarzyna Kamer na fidelach kolanowych, wiolonczeli, sarangi i gadułce
Mateusz Szemraj na cymbałach
Wojciech Lubertowicz na bębnach obręczowych i duduku… 
Hubert Giziewski na akordeonie

Programy koncertowe:

Kobieta. Miłość.


W różnych stronach świata, kobiety kochają tak samo...
W programie: piosenki o Kobietach i miłości w różnych częściach świata!

Benkenisz czyli tęsknota

„Tęsknota”, to siła tworząca najpiękniejsze melodie – „Benkenisz”, to koncert pełen bogactwa dźwiękowego, literackiego i emocjonalnego. Jego głównym instrumentem jest Karolina Skrzyńska, obdarzona przejmującym głosem, wykorzystująca różne techniki wokalne: od śpiewu melizmatycznego po śpiewokrzyk. W swojej twórczości łączy słowiańską wrażliwość z inspiracjami dźwiękami ze wszystkich stron świata, w tym muzyką sefardyjską. 


Palcem po wodzie - piosenka poetycka 

Autorska muzyka Karoliny jest nierozerwalnie związana z rdzenną kulturą polską. W każdym dźwięku słychać jej silny związek ze słowiańskością, a zespół, z którym artystka współpracuje, złożony z wybitnych muzyków i chóru kobiet śpiewających białymi głosami (śpiewokrzyk), nadaje wszystkiemu siłę i wielobarwność muzyczną. To jednak nie jest typowy polski folk, tylko balansowanie na granicy tego co rdzenne, a tego co współczesne. To prawdziwa uczta dźwięków instrumentów ze wszystkich stron świata, różnych technik wokalnych (biały głos, śpiew gardłowy), poruszających melodii, rytmów i tekstów. Jest to muzyka bardzo emocjonalna, w której każdy odnajdzie część siebie.


 

 

Kameralna Harmonia
(Katarzyna Kamer & Hubert Giziewski)

 

to nowatorskie połączenie współczesnego akordeonu koncertowego z wiolonczelą, niezwykłymi staropolskimi instrumentami: suką biłgorajską, fidelą płocką
oraz bułgarską gadułką i indyjskim sarangi.

Kasia Kamer i Hubert Giziewski to ambasadorzy polskiej muzyki kameralnej zafascynowani także muzyką z innych stron świata.

To unikalne połączenie, pozwala prezentować artystom prawdziwe skarby światowej kameralistyki

Programy koncertowe:

 

Źródła – wieczór z muzyką świata!

Program prezentuje skarby światowej kultury muzycznej – m. in.: tańce i pieśni z Polski, Bułgarii, Grecji, Włoch, Irlandii, Indii, Iranu. To fascynujące spotkanie z zaklętymi w drewnie niezwykłymi etnicznymi instrumentami – fidelą płocką, suką biłgorajską, bułgarską gadułką i indyjskim sarangi, a także anegdoty dotyczące ich historii.


Klasyka gatunku!

Piazzolla, Sinatra, Morricone, Presley, Lennon, standardy jazzowe, muzyka filmowa (m.in.:
James Bond, Różowa Pantera, Misja, Romeo i Julia, Titanic) a także szereg polskich piosenek (np.: „Jej portret”, „Uciekaj moje serce”) w niebanalnej, wysmakowanej aranżacji.

 


 

bottom of page