Anna Krysztofiak
instrumenty chińskie, japońskie, dawne i etniczne

 

 

Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, występującą także jako solistka chóru. Wykonuje partie dzieł oratoryjnych, a także recitale w repertuarze historycznym, koncertując w kraju i za granicą. Będąc multiinstrumentalistką gra na instrumentach dawnych i etnicznych, w tym na szeregu instrumentów chińskich i japońskich. Jest jedyną osobą w Europie, która w stałym repertuarze wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie, w 2018 roku.
Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in.:

u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Quanzhou i Tajpej.

Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d'Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. W 2018 roku obchodziła 20-lecie stałej posługi organisty.

Anna Krysztofiak została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi, w tym także stypendium rządowym Tajwanu, dzięki któremu mogła studiować tradycyjną muzykę chińską nanguan

w Taipei National University of the Arts w klasie prof. Lin Po Chi.

W latach 2015-2017 była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie,

a festiwal ten był jej autorskim projektem.

W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Holandia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Występowała jako solistka z The Harp Consort, Andrew Lawrence-King, a także z Marią Pomianowską i jej zespołem. Koncertowała na festiwalach „Kolory Polski” i „Kręgi Sztuki”, „Festiwal Światła” w Łazienkach Królewskich oraz na wielu innych festiwalach, na uczelniach i w filharmoniach, ponadto miała zaszczyt uświetniać wizyty dyplomatyczne z Dalekiego Wschodu: Ksieżnej Hisako Takamado, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanguan Changam, wiceministra ChRL Xianga Zhaoluna i innych dostojnych gości. W ostatnim czasie nagrodzona została za swoją pracę artystyczną przez Marszałka Województwa Łódzkiego.

instrumenty chińskie:

guzheng, nan pipa, xiao (różne rodzaje), erhu i pokrewne instrumenty smyczkowe (zhonghu, yehu, erxian, jinghu), hulusi, bawu, guqin, yueqin (tajwański)

instrumenty japońskie:

koto, yakumogoto (i pokrewne: ichigenkin, nigenkin), taishokoto, shakuhachi, biwa, shamisen

instrumenty dawne i etniczne:

organy, klawesyn i pokrewne instrumenty klawiszowe: klawikord, clavisimbalum, pozytyw,

viola da gamba basowa i sopranowa,

lira korbowa, dudy, fujarki, oud
 

Zajęcia indywidualne dla dzieci / młodzieży / dorosłych:


- podstawy języka chińskiego poprzez piosenkę i inne dziedziny kultury i sztuki dalekiego wschodu 


Zajęcia indywidualne dla młodzieży i dorosłych:


- historia sztuki chińskiej 
- historia sztuki japońskiej
- lektorium tłumaczeń tekstów źródłowych i naukowych na temat kultury Chin, Tajwanu i Japonii. 

 

Aby umówić się na pierwsze bezpłatne spotkanie indywidualne, prosimy wypełnić formularz poniżej.

 

Spotkania grupowe będą zapowiadane nas stronie:

https://www.facebook.com/pg/HarmoniumConsulting/events

Maria Pomianowska

fidel płocka, suka biłgorajska, erhu, morin-hur, kobyz, gadułka, wiolonczela.

Anna Krysztofiak

instrumenty chińskie, japońskie, dawne i etniczne

Bart Pałyga

wiolonczela elektryczna, fidele kolanowe Europy i Azji, śpiew alikwotowy, drumla, improwizacja, aranżacja.

Wojciech Lubertowicz

bębny obręczowe, darabuka, tombak, cajon, duduk

Joanna Kaniewska

skrzypce, body work, trening mentalny dla artystów

© 2009 - 2020 by Harmonium Consulting