Katarzyna Gacek - Duda

 

flety świata

 

 

Flecistka klasyczna i etniczna, multiinstrumentalistka, autorka muzyki oraz tekstów, blogerka.

Założycielka zespołu „Królestwo Beskidu”.

 

Z urodzenia góralka beskidzka grająca na instrumentach pasterskich regionu żywiecczyzny i trójwsi beskidzkiej, co miało szczególny wpływ na jej fletowe inspiracje.

 

Ukończyła również Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (Wydział Wokalno-Instrumentalny, specjalność - flet poprzeczny), a następnie studia podyplomowe w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fletu prof. Jadwigi Kotnowskiej.

 

W latach 2005-2006 odbyła Stypendium Socrates-Erasmus w Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (Konzertfach – querflöte, klasa Wolfganga Schulza, prowadzenie - Gisela Mashayekhi-Beer oraz Robert Wolf (Wiener Symphoniker).

 

Od 2009 roku  brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Jánosa Bálinta, Petera Lukasa Grafa, Aurèle Nicolet czy Barbare Gisler – Haase.

Uczestniczyła w projektach muzycznych Mate.O, Natalii Niemen i GŁYK P.I.K. Trio. Współpracowała z wieloma znanymi artystami, m.in.: Adamem Sztabą (koncerty telewizyjne - ŚDM), Joachimem Menclem, Marcinem Pośpieszalskim, Yaronem Cherniakiem (Jerozolima), Janem Smoczyńskim, czy z jedną z najlepszych orkiestr kameralnych w Europie -  „AUKSO” pod batutą Marka Mosia. Koncertuje również w zespole Marii Pomianowskiej grając na wielu fletach świata. W jej portfolio czytamy o koncertach w Europie, Azji i Afryce Południowej, w tym również polskie trasy koncertowe: „Strauss Gala” ze śpiewakami wiedeńskimi z Towarzystwa „Kulturverein Passion Artist”, a także trasy koncertowe "Betlejem w Polsce" (2018, 2019), gdzie dzieliła scenę z Mietkiem Szcześniakiem, Beatą Bednarz, Grażyną Łobaszewską, Atom String Quartet, Kasią Moś, Igorem Herbutem czy Kapelą Maliszów. Jako muzyk orkiestrowy koncertowała pod batutą znakomitych dyrygentów m.in.: Krzysztofa Pendereckiego czy Uroša Lajovica.


Od 13 lat prowadzi działalność pedagogiczną m.in. klasę fletu i fletów etnicznych w innowacyjnej szkole muzycznej CSM, gdzie stworzyła autorski program nauczania.

 

Zapraszam na spotkania indywidualne, w czasie których możemy uczyć się gry na następujących instrumentach:

 

  • flet poprzeczny: klasyka (poziom podstawowy i zaawansowany) oraz innowacyjne imitacje muzyki etnicznej – m.in.: naśladownictwo arabskiego ney'a czy japońskiego shakuhachi oraz innych, wybranych fletów świata.

  • piszczałki beskidzkie

  • flety alikwotowe (fujara słowacka, fujara sałaska, fujara wielkopostna)

  • drewniany flet poprzeczny (własny program nauczania)

  • okaryna

  • dwojnica

  • flet irlandzki (poziom podstawowy)

  • flet indiański - Navajo

  • ney arabski i turecki (poziom podstawowy)

  • hulusi

  • dizi (poziom podstawowy)

  • bansuri (poziom podstawowy)

 

Podczas zajęć na poziomie podstawowym Kasia zwraca szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie aparatu wykonawczego (techniki zadęcia, oddychania, wydobycia dźwięku) poprzez specjalne ćwiczenia oddechowe. Uczestnik zapoznawany jest z wybranym stylem fletowej muzyki świata. Poznajemy historię etnicznych instrumentów oraz ciekawostki związane z okolicznościami ich powstawania. 

W przypadku braku instrumentu, Kasia pomaga sprowadzić flety ze sprawdzonych źródeł.

Dla muzyków średniozaawansowanych oraz profesjonalnych spotkania indywidualne dotyczyć będą poznania fletów z różnych regionów świata, diagnozy i rozwiązywania problemów oddechowych i zagadnień warsztatowych (intonacja, prowadzenie frazy, zmiana rejestrów, artykulacja, barwa).

Maria Pomianowska

fidel płocka, suka biłgorajska, suka mielecka, sarangi

Anna Krysztofiak

instrumenty chińskie, japońskie, dawne i etniczne

Bart Pałyga

wiolonczela elektryczna, fidele kolanowe Europy i Azji, śpiew alikwotowy, drumla, improwizacja, aranżacja.

Wojciech Lubertowicz

bębny obręczowe, darabuka, tombak, cajon, duduk

Joanna Kaniewska

skrzypce, body work, trening mentalny dla artystów

© 2009 - 2020 by Harmonium Consulting